fredag 18. februar 2011

Som å komme hjem til den verdenen jeg ble født i

For det er nesten som å være i en annen verden når du ikke har internett. Det har gått tre uker, men nå er jeg heldigvis på nett igjen. Jeg kan jo ikke si noe vondt om Telenor, da det er de som er årsaken til at jeg fikk internett enkelt og greit på plass i leiligheten. Men de er også skyld i at det tok så innmari lang tid. 14 dagers leveringstid, også får du modemet og alt etter bare noen dager. Da er det litt nedtur å måtte vente i halv annen uke til før du får signal.

Men nå er jeg tilbake.

Nå kan jeg lure på alle rare ting igjen. Nå kan jeg henge på Google og bli like klok som alle de som kan svare på alt på quizzen. Jeg kan surfe på nettet og finne kjoler. Så kan jeg drømme om sommer og tøysko. Og fine hvite leilighter, som jeg en gang vil bo i og virkelig føle meg hjemme.

Og facebook. Det må jo med, selv om jeg ikke liker det. Greia er jo at jeg går glipp av alt. Hvor mange har hatt bursdag som jeg glemte i år? Hvor mange har hatt en omveltning i livet sitt, som alle andre vet om utenom meg? Hvem har giftet seg, flyttet, fått unger!? Nå kan jeg vite alt igjen. Nå kan jeg snakke med folk, være sosial og følge med på verden rundt meg. Ta del i mine venners liv.

Og blogg. Jeg skal komme meg tilbake til blogg-verdenen. Lese fine ting. Smarte og kloke ord. Se bilder og tegninger. Få innsikt i andres verden. Føle at jeg setter pris på andres ytringer. Være med i tiden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar