fredag 14. januar 2011

Vi oppgraderer..!

Det er på tide å innse, for aller siste gang denne gangen, at jeg må iverksette et kraftigere tiltak mot min kjære PC. Da mener jeg kraftigere enn å sende den inn til reparasjon gang på gang, og la all min frustrasjon gå utover karene bak disken på butikken. Det hjelper ikke det grann, aldri så truende jeg har prøvd å være. Eller oppgitt. De sier bare at de forstår, og at de skal hjelpe meg så godt de kan, men det skjer aldri.

Jeg har nå, i to og et halvt år, holdt ut med en PC som ikke har fungert på diverse områder. Og jeg har vært rimelig frustrert til tider. Dette kan blant annet leses om her og her. Og ganske mange ganger har jeg bestemt meg for at det er på tide å bare skaffe seg en ny. Uten at det har blitt gjort stort praksis av, merkelig nok.

Men nå skal det skje! Jeg har denne PCen her langt opp i halsen om dagen. Den har nemlig funnet ut at den skal starte hver dag med å gi meg en svart skjerm (hadde den nå enda vært blå). Og så må jeg finne sånne hemmelige koder rundt om på tastaturet mitt for å få opp noe bilde. Det kan ta noen lange irriterende minutter, for å si det sånn. Hvis ikke så bare fryser den seg, og da er det ingen råd.

Det eneste problemet mitt nå, er å finne ut hva slags PC jeg skal gå til anskaffelse av. Jeg har på en måte holdt meg til Acer de to siste gangene. Og den første gangen kjøpte jeg ny fordi PCen til slutt ble så treig og håpløs. Og den andre gangen fordi den ikke fungerer som den skal, uten mulighet for å fikses. Og jeg går hele tiden rundt og sier at jeg er så fornøyd med Acer. Er jeg virkelig det? Men hvilket annet merke er jeg fornøyd med da? Det har jeg ingen anelse om. Og ikke stoler jeg på de som står i butikkene heller. De vil jo bare selge, eller?

Det er altså på tide med en oppgradering nå! Jeg vet bare ikke helt til hva. Men jeg er 110% fast bestemt på at mandags-PCen er på vei ut vinduet om svært kort tid.

2 kommentarer:

  1. Elsker å kjøpe ny datamaskin. Ser hvor fort den starter opp sammenlignet med den gamle. Synd jeg ikke har råd til å gjøre det oftere.

    SvarSlett
  2. Ja, det er helt fantastisk hvor mye bedre en ny er enn den gamle! Men de påstår visstnok at gamle pcer ikke blir tregere enn det de er, det er bare det at de nye er så mye raskere.

    Men penger koster det. Nå har jeg spart hele julelønningen for denne nye pcen, og tenker at jeg ikke skal gå i en eneste butikk, foruten matbutikk, på et halvt år minst.

    SvarSlett