søndag 14. desember 2008

Gi en nøkkelring

Men ønsker de seg virkelig det?

Når det er jul så er alltid de vanskeligste gavene å finne, de du skal gi til menn. Enten det er far eller bror eller kjæreste. Nåja, kjæreste kan nok enkelte ganger være litt enklere, men de faller likevel under kategorien for menn det er vanskelig å finne julegave til. Det er seriøst et stort problem for veldig mange, inkludert meg selv, og dette har jo diverse jenteblader og nett-steder funnet ut. Så nå kan du enkelt å greit kjøpe deg et blad, eller bare google opp julegavetips til alle og enhver.

Og da stusser jeg på; hvorfor sier nesten alle at du kan gi nøkkelringer til gutta? Ønsker de seg virkelig noe så simpelt? Jeg trodde i grunnen det var sånn at gutter/mannfolk egentlig bare virkelig ønsker seg dyre gaver som playstation, el-gitar eller en fet bil. Og så er det jo grenser for hvor mye man kan legge i en gave til sin egentlig litt plagsomme bror, så det ender ofte med at gaven blir en cd eller dvd... eller noe annet billig tull som alle kunne fått, men som de kanskje trenger, slik at du unngår denne; "Åh... eh, takk" og så blir den praktiske studentkalenderen som du hadde et håp om kunne redde livet hans fra alt kaoset og rotet, bare slengt innerst i skapet for å ligge der noen år og gå ut på dato. Joda, men er da nøkkelring noe bedre?

Jeg skjønner fortsatt ikke helt at de kommer til å bli så veldig imponert over en nøkkelring. Riktignok finnes det mange kule, fancy og til og med praktiske nøkkelringer ute på markedet, men det er kanskje ikke helt det jeg ville lagt under kategorien for julegave engang. Kanskje heller en ting du kan få i pakkekalenderen, eller en sånn liten gave du gir til familien etter et utenlandsopphold, bare fordi du er forpliktet til å ta med noe hjem til dem.

Men nøkkelring... hvis gutta virkelig blir så glad for å få det, så blir endelig verden et simpelt sted tror jeg... det har jeg venta lenge på. Men jeg tipper jeg ikke tar sjansen på å gi bort nøkkelringer i julegave likevel. Da tror jeg kanskje jeg heller går for sokker...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar