mandag 29. mars 2010

Påske

Visst er det påske. Ferie hjemme hos min kjære mor da. Det er koselig. Deilig å slappe helt av, få mat servert, slippe å ta ansvar. Ha noen andre som aktiverer deg, uten at du trenger komme på noe selv. Jeg begynner snart å kjede meg, men enn så lenge skal jeg nyte stillheten. Roen.

Ro er det kanskje ikke. Været. Det stormer ute. Sludder. Masse vind og masse snø-regn, kaldt og guffent. Vi sitter her inne i det gamle huset og kjenner trekken. Jeg har satt meg bak en vegg jeg. Ullsokker på bena og kortermet genser. De fleste vil nok kalle det kaldt. Jeg kaller det behagelig. Det blir ingen påskesol sier værmeldingen, men påskepynten er fremme likevel. Lager stemning. Også har vi sjokoladekake i kjøleskapet.

Pusen har vært i slosskamp. Nå kan han knapt gå. Bare ligger helt stille i smerter. Han kommer seg snart, sier jeg. Holder oss i det minste ikke våkne om natten lengre. Det er det regnet som gjør. Gammelt lytt hus jeg bor i. Med masse lyder. Om natten lager huset nattlyder. Og utenfor sildrer regnet langs takrennene. Drypp drypp. Også tuter uglene. Det minner om en gammel krim. Påskekrim skal det bli. Det er jo alltid høydepunktet ved ferien. De gode gamle; Poirot og Miss Marple. Samt noen nye, actionfylt krimdrama. Spennende det også.

I dag klikka pcen min igjen. Men det er lenge siden forrige gang. Jeg har bestemt meg for å kjøpe ny. Til sommeren kanskje. Orker ikke ha en pc som holder på sånn. Kravstor kanskje, eller ikke. Da skal jeg sikkerhetskopiere da, hele påsken. Mens været holder på som værst og påskeliljene blomstrer. Det blir jo påske likevel.

3 kommentarer:

  1. Du kan få låna min så møkje som du trenge når me begge e tilbake i Bergen!:) kos deg masse hima i påsken, så snakkes me snupp :D

    SvarSlett
  2. Takk for det =) Den er jo brukbar enda da, bare utrolig plagsom :P

    SvarSlett