fredag 8. januar 2010

Lykken er en fridag

Akkurat nå er jeg veldig fornøyd med at Universitetet legger opp til å ikke starte semesteret før i uke 2 på det nye året. Spesielt siden alle de andre startet i uke 1. Det gjør skikkelig godt å bare ha en uke ekstra der man ikke trenger å gjøre noen ting. Her får vi rett og slett i fanget en ekstra uke etter juleferien til å komme oss og lade opp til nytt skoleår. Veldig deilig.

Og litt kjedelig. Godt det bare er én ekstra uke, jeg hadde ikke holdt ut to. For selv om det er veldig deilig å kunne stå opp når man føler for det og plutselig ha tid til alt, så skal det bli deilig å komme seg tilbake til hverdagen. Ikke minst komme seg tilbake til varmere leilighet. Å bo i et gammelt trehus med vedfyring i denne kulden er ikke akkurat ønsketenkning. Neida, det er ikke like kaldt som andre steder i landet her jeg holder til, men kaldt nok når man omsider står opp om formiddagen og kommer ned til iskaldt hus. Så må man bare bale med iskulde i ti minutter før man får skikkelig fyr i peisen. Og deretter leve foran den i et par timer før varmen endelig har satt seg i veggene, og det er mulig å vandre litt uten at det fryser istapper på haka av frostrøyken du puster ut. Herlige greier. Og vi skal være glad for at det er litt kaldt også, ekte vinter velger jeg å kalde det, for da kan det jo hende nedtining av Norpolen blir utsatt enda et par år.

Nå skal jeg og pusen fortsette å nyte ferien. Fortsettelsen begynner visst med å ut å hente mer ved. Jippi. Gratis trim.

Peace out, i kulda =)


Pusespor i snøen



Noen har trøbla med å komme seg opp bakken? hehe..




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar