tirsdag 19. januar 2010

Noen av tidenes beste

Musikk er en stor del av hverdagen min, og ikke minst personligheten min. Det skjedde en gang i 10. klasse tror jeg, at jeg en vakker dag ble veldig kresen på musikk. Når jeg gikk i 8. klasse husker jeg at jeg kunne si til folk at "jeg hørte da på alt mulig". Jeg kan til å med, i et pinlig øyeblikk vel å merke, huske at jeg sa jeg likte trance-musikk en gang på barneskolen. Godt det er en god evighet siden. Nå er det litt annerledes. Jeg er vel heller det som kan kalles kresen på musikk. Veldig kritisk på hva som er bra og hva som ikke er bra.

Og det jeg hører på styres veldig av hømuret. Neida, jeg hører ikke bare på én sjanger, selv om det ofte er rock jeg holder meg til, for det kan dukke opp litt av hvert i min spilleliste. Alt ettersom. Men Trance, HipHop og RnB kan gå å dø. Folk burde snart skjønne at det kun er ordentlig musikk som gjelder.

Disse kan nevnes:

Queen. Ingen over, ingen ved siden av. De er rett og slett geniale, og det går ikke an å ikke like dem. Fysisk lov eller noe. Det bandet kommer aldri til å dø ut mellom generasjonene som kommer sålenge det finnes oppegående folk igjen her på kloden. Favorittsang? Ikke akkurat, da de har det meste av mye rart og også her kommer det litt an på hva man føler for å høre. Men en som helt klart ofte ligger øverts på lista er denne her;



Def Leppard. De må ha sin plass på lista bare fordi alt med dem er tøft. Også har de en utrolig historie. Disse gutta har også mye rart i reportuaret, og jeg digger den gromme rocketonen de ofte holder. Likevel finnes også mye fint og ikke minst lystig. Sangen jeg legger ut er av det lystige slaget, etter min mening, og passer alltid inn i spillelista.



Muse - Elsk! Kan takke min kjære kArianne for å introdusere meg for dette bandet. De har mye rart (les: pop) de også, og ikke alt er helt like bra, alltid. Men så slår de til med tidenes sang i blandt også. Bliss, som et eksempel, er ikke til å overgå. Sangen jeg legger ut høres absolutt best ut hvis du kjører bil, og med full guffe. Genial.



Sonata Arctica. Sånne som meg liker sånn musikk. Det er kanskje ikke mer å si, disse ligger som et av mine absolutte yndligsband, så jeg liker alt de har laget.




Ok. Jeg ser at det jeg har lagt ut nå bare er sånne kjente saker som alle kjenner til og mange liker. Men det her er i det minste musikk det går an å høre på. Min sære spilleliste får komme en annen gang, når cyberspace har skjønt hva som gjelder.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar