søndag 17. januar 2010

Søndagskos


Ut på tur i Bergensfjellene

Denne helga har virkelig bare vært kos. En kombinasjon av deilig vær og ingen plikter gjorde at jeg virkelig har slappa av. Etter å ha sitti inne nesten hele uka og forberedt meg til skolestart og lignende, var jeg blitt enormt rastløs innen lørdagen. Da var det jo bare å ta bena fatt og komme seg opp på fjellet. Det aldri vært så deilig å ta seg skikkelig ut på en fjelltur i vinterværet! Bakkene var riktignok pakka helt glatte av alle de galningene som fant ut at de skulle stå på ski nedover. Joda, det gikk vel heller i ploging hele veien det, noe som gjorde at vi på vei opp fikk en liten utfordrig hver gang vi møtte en gal skigåer uten kontroll. Og bakkene ble jo glatte som få av all ploginga. Men hva gjør vel det når man har sånne fantastiske fjellsko som man fikk til jul? Jeg fikk i det minste testa grepet på de, og mine sko besto testen med glans!

I dag vokna vi opp til store dalende snøflak utenfor. Jeg mener, de kunne spart seg! Mer snø nå var vel ikke akkurat det vi hadde ønska, akkurat når ting har begynt å smelte. Det er jo snø på fjellet uansett. Men men, snø er det i allefall. Så da tenkte vi her hjemme i stua at vi må jo utnytte den mens vi kan. Så vi har vært ute å lufta skia. Og det er vel ikke akkurat noen hemmelighet at jeg suger hardt når det kommer til langrennski, så det ble en ganske interessant opplevelse for å si det sånn. Vi fant oss en liten bakke vi plutselig måtte kjøre ned, og det var vel på topp 3 av de skumleste tingene jeg har gjort i år.

Så ja, jeg må komme meg mer ut på ski skjønner jeg, for kontroll er på null.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar