lørdag 2. januar 2010

Nytt år, og vi tror vi har nye muligheter

...men vi har ikke det altså. Bare for å drepe gleden. Men halo, det er ikke akkurat mye endringer siden tirsdag for eksempel. Alle kunne bestemt seg i September at "fra nå av skal jeg begynne å trene", eller "heretter skal jeg spise sundt". Men bare fordi det er datoskifte og kalenderen er blank så tror vi at alt er glemt og vi kan starte med blanke ark. Dermed vil vi også bli bedre personer, utrette mer og alle skal få en perfekt kropp før sommeren. Ingen kjenner oss fra før (blanke ark remember) så ingen kan noen sinne trekke fram våre dårlige sider igjen, og vi kan utgi oss for å være personer som ikke gir opp så lett. Jeg ser kanskje litt sarkastisk på det, men nyttårsforsetter er en fin ting altså. Det gir hvertfall noen et lite personlig løft, som gjør at de i det minste tror det har skjedd endringer og de føler seg bedre enn året før.

Og nyttårsforsetter må vi jo alle ha, uansett i hvilken grad vi har tro på at de blir gjennomført. Her er mine;

1. Slutte å bruke så mye penger.

2. Klippe håret mitt oftere (allerede der ryker nr 1).

3. Slutte å være så slem.

4. Legge fra meg uvanene (nei jeg røker ikke, snuser ikke og har ikke alkoholproblemer. Ja, jeg har uvaner likevel).

5. Hmm... må man ha så mange da?

6. Ikke glemme bloggen min, eller andre viktige ting som bursdager og sånnt..... og husnøkler.

7. Slutte å være så slem

8. Krangle til meg ny PC. Jeg VIL ha ny. Min har vært klikk i over et år.

9. Siden 9 er lykketallet må jeg ha et bra et her. Hmm... jeg skal fortsette å elske popcorn! Si så mye dritt om popcorn dere vil, men det er sunnere enn potetgull og det er digg!

10. Jeg slutte å være så slem.....

Om jeg kommer til å følge de? Sikkert ikke.


Januar har startet veldig bra da. Er det noe TV3 endelig har skjønt så er det at det er en god ting å sende film hele dagen første nyttårsdag. Vi orker ikke noe annet uansett. Hva reklamen gjør innimellom alle disse filmene er en annen diskusjon, som vi ikke skal ta her, men som TV3 har svake argumenter for. Men men.

I dag har vi tatt en tur på hytta. Sommerhytte vel å merke, så vi var bare en litt innom for å se at alt var som det skulle. Og det var det jo. Tok noen bilder i det fine været også.

















Fortsatt er det masse snø ute, og det er kos. Endelig skikkelig juleferiefølelse. Det har jeg ikke hatt på mange år. I morgen er siste dagen min på østlandet. Da bærer det hjem til vest igjen. Det skal bli kjekt det også. Komme seg litt opp i fjella på ski da. Eller kanskje ake på fløyen?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar