fredag 5. november 2010

Helt sikkert kanskje..

- Hei
- Hei
- Jeg lurer på om det er en bro i nærheten?
- En bro?
- Nei altså. Eller egentlig trenger jeg et stedsnavn.
- Jaha. Til hvor?
- Nei, rundt her sånn ca. Jeg er ikke helt sikker.
- Ehm.. rundt her? Hva er rundt her da? Fylke, kommune, by?
- Nei, sånn rundt om øyene. Jeg leter egentlig etter den kjente broa, stedet skulle ligge ved broa.
- Ja, vi har jo en del broer rundt Bergen. Askøybroa kanskje?
- Nei nei. Det er ikke den veien. Det er andre vei, oppover her.
- Oppover mot her? Mot Arna da?
- Ja, det kan godt hende. Jeg husker ikke hva det heter.
- Eller mot Knarvik kanskje?
- Ja, det tror jeg. Er det en bro der?
- Ja.. det er vel det. Men jeg vet ikke om den er så veldig kjent.
- Men er stedet kjent da?
- Tja..
- Har du et kart?
- Over Knarvik?
- Ja, eller, jeg vet ikke helt. Jeg kom jo fra Os, og det skulle ikke være så langt.
- Nei. Men, kanskje vi bare skal finne det på internett?
- Ja, det er sikkert bra. Kan du det da?
- Ja, det er fullt mulig. Google vettu, de har alt.
- Åja ja.. finn et kart.
- Ok, ser noe av dette kjent ut?
- Nei.
- Ikke det nei. Er du sikker på at du ikke skal ut av Bergen da?
- Nei. Nei, jeg er ikke helt sikker. Arna ja, hvor er nå det igjen?
- Det ligger der.
- Åja, men det er ikke så langt fra ferja?
- Hvilken ferje?
- Den jeg tok en annen gang jeg kjørte hit.
- I Os?
- Ja.
- Jo, det er jo et stykke unna.
- Jamen, kan du ikke bare søke på campingvogn-messe da?
- Campingvogn?
- Ja, en sånn messe. Eller ikke helt messe heller. Bare åpen dag. Søk på campingvogn forhandler.
- Jaha.., da får jeg ikke så mye treff nei.
- Nei..
- Nei.. Hadde du egentlig noen spørsmål relatert til bøker?
- Eh...nei.
- Nei. Da er det ikke så mye jeg kan gjøre for deg. Her selger vi bøker skjønner du.
- Ok.. nei daså. Jeg får kanskje ringe hjem og spørre hvor det var jeg skulle da.
- Ja, det høres ut som en god idé.
- Ja.. ok..
- Ok...

Jeg har altså så rare kunder av og til.

2 kommentarer:

  1. Haha jeg er glad du håndterte han der, jeg ante virkelig ikke hva jeg skulle si.. Vi får se hva/hvem som sniker seg inn dørene i kveld. Enda en dag med nattåpent, hva er egentlig vitsen? Jeg trodde nattåpent var noe som skjedde en gang i året, ikke med et par ukers mellomrom.

    SvarSlett
  2. Ha ha, nattåpent er den nye trenden vettu :P

    SvarSlett