lørdag 11. desember 2010

Bambi på isen

Jeg liker Bergen by, og jeg har normalt sett ikke noe imot været heller, men vintervær i Bergen er liksom ikke helt idielt om dagen. Kaldt, snø, regn og så is. Jeg er rett og slett bambi på isen, der jeg humper av sted med krykkene mine. Jeg føler meg faktisk nokså hjelpeløs. Krykkene sklir ut til alle kanter bare jeg plasserer dem feil, eller legger litt for mye vekt på dem. Så jeg skynder meg sakte, og holder meg i grøftene.

Men det må jo se helt utrolig latterlig ut for alle andre. Greit nok har det faktisk vært en del fremmede som har ytret sin bekymring for meg, men de håper nok sånn bare bittelitt at jeg også skal skli utover til alle kanter og gå på trynet. For det må jo være et vittig syn. Selv er jeg veldig glad i å betrakte folk med uskyldig manglende kontroll. Skadefryd er noe som kommer godt med i desember måned.

Jeg legger ut et klipp jeg la ut en gang i desember i fjor, som fortsatt er like gøy, og som jeg nå om dagen kjenner meg mer igjen i enn ellers.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar