fredag 19. august 2011

Kickstart på hverdagen

Foto: Eget

Sommeren har vært.. bra? Ja, den har vært bra. Men også slitsom og krevende. Jeg har opplevd dager med sol, jobb, jobb og mer jobb 6 dager i uka hele sommeren. Jeg har opplevd venner og latter og smil. Jeg har opplevd dødsfall. Jeg har opplevd rolige vakre dager i Hardanger. Jeg har sett igjen gamle venner. Jeg har nattbadet. Jeg har kost meg. Og jeg har selvsagt blitt preget av Norges store tragedie.

Den gikk alt for fort. Som vanlig, men likevel. Skulle ønske jeg hadde en hel måned til med sommerferie. Men så kom hverdagen hoppende fram, og da er det ikke annet å gjøre enn å komme seg opp om morgenen og starte på de gamle rutinene. Det er bare litt annerledes denne høsten. Alle de andre starter hverdag, så på en måte gjør jeg også det, men jeg har ikke startet med noe skole. I høst blir det utveksling til Skottland, så jeg begynner ikke før i september. Og når sommeren bare har vært et stressmoment i forhold til turen og alt jeg må tenke på i forkant, har hverdagen klart å bringe med seg forventningene. Jeg merker at jeg gleder meg masse! Og allerede nå angrer jeg på at jeg ikke har gjort alt for å bli der så lenge som mulig. Likegreit kanskje, å ta ett semester sånn at jeg raskt kan komme tilbake til kjære Bergen. Men bloggen vil vel bli en slags reiseblogg i høst, der jeg vil dele mine opplevelser fra det vakre landet.

Men nå venter jeg på høsttemperatur og høstfarger, og at kondisen skal komme tilbake, og skolestart i butikken og gode gamle hverdagsrutiner. Også selvfølgelig mer inspirasjon til å skrive.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar