torsdag 8. januar 2009

Ny hverdag

Det er litt deilig i grunnen, sånn når man kjenner etter, å komme i gang igjen etter jul og nyttår. Det å ha en grunn til å komme seg opp om morgenen, og en pådriver til å gjøre de dagelige oppgavene, slik at dagene går fremover. Det er ekstra deilig å oppdaget sånn på nyåret at man har litt god tid igjen - alt går ikke av skaftet de første dagene, man får liksom litt tid til å hente seg inn igjen. Og så er det veldig koselig bare det å se kjente og kjære fra den vanlige hverdagen igjen. Tilbringe litt tid med venner nå på nyåret. Det er faktisk litt deilig.

Og jeg skal passe på å utnytte den lille ekstra tiden og energien som er der nå - så lenge det varer. Nå blir det endelig litt tid til å gå i butikker og se (ikke bare løpe gjennom og raske med seg noe som kan bli til en julegave eller noe), bruke lang tid på middagen, lese de bøkene man aldri ellers får lest og ikke minst sove! Jeg digger det når jeg faktisk har tid til å legge med kl 10 i blandt og være litt opplagt neste morgen.

Ja, nå skal jeg virkelig nyte dagene, hverdagslivet som ennå ikke er blitt et eneste stort stress-prosjekt. Jeg skal ikke tenke på alt skolearbeid som kommer til å stå i kø etterhvert, hvor lei jeg kommer til å bli og hvor mange hauger av ting jeg skulle gjort som aldri blir utført. For det er ikke nå, ikke ennå, nå har jeg ennå tid til alt :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar