søndag 15. mars 2009

Jeg liker byen jeg...

..selv om jeg ikke er den som tilbringer flest lørdagskvelder på en eller annen bar. Men jeg synes byen er koselig, alltid masse liv og røre, musikk i gatene og fulle ungdommer som burde hatt med seg barnevakt. Jeg føler liksom at der ute kan man bare være seg selv - til forskjell fra den vanlige hverdagen - for det er ingen som bryr seg likevel. Det gir samtidig også en liten trygghetsfølelse, midt oppi kaoset så er det alltid folk rundt deg og det er ytterst få som tenker på annet enn seg selv og/eller personen de prøver å sjekke opp. He he.. ganske artig syn egentlig.

Og det er så mye rart å se. Folk som er fulle, folk som later som de er fulle, folk som er på vei hjemover, folk som nettopp er kommet, folk som ikke slipper inn på utesteder og må ta seg noen runder. Latter fra en middelaldrende jentegjeng som fortsatt tror de er litt unge bare de kommer seg ut på byen og har på seg en fin maske av sminke. Eller jenter som klenger på gutter som egentlig er for gamle for dem, eldre par som leier, natteravner som går rundt og passer på det hele. Det er faktisk litt koselig, og veldig artig.

"Sett deg på en benk en times tid, det går så mange rare folk forbi- " synger Maibritt Andersen. Og så rett hun har.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar