tirsdag 23. februar 2010

Snø har vi, men vann mangler vi...

Det ser liksom så fredlig ut. Stille og vakkert. Og jeg lar meg lure hver gang jeg tittter ut av vinduet mitt. Den gode barndomsfølelsen kommer stadig tilbake og jeg tror at det snart er jul, ferie og aking. Nostalgi.

Så har vi snø igjen. Denne gangen er det mer en sist. Sist gang var det mer enn noen gang. Da var det mye mer enn nok. Og nå er det mer enn alt for mye. Nå er det så masse, og det kommer stadig mer, at vi like godt kan gi opp å være oppgitt. Jeg gidder søren meg ikke å måke innkjørselen. Snøen kommer jo bare tilbake over natta. Stakkars bileiere. Jeg skal heller være små-lykkelig over at den fæle grå byen ser litt penere ut, og at vi antageligvis kan stå på ski enda noen uker til.

Men Bergen er ikke så glad i vinteren lengre. Bergen har aldri vært glad i vinteren, de forstår seg ikke på den, men nå begynner Bergen å bli små-hysteriske på vinteren. Nå begynner vinteren å gjøre alt problematisk for Bergen. Bergen vet jo ikke hvordan de håndtere den. Så nå mangler vi snart vann. De sier så. Det rekker visst bare i 62 dager til, og så er det slutt. Så dumme de er. Om 62 dager er det jo vår. Da har jo snøen smelta. Jeg har ingen planer om å slutte med mine 30 min lange varme dusjer. Halo, vi har gratis varmtvann i leiligheten. Jeg kan heller melde meg frivillig til å ikke vaske huset så ofte. Det går jo en del vann der óg.

Det smelter snart. Våren har ikke latt vær å komme tidligere, i alle de årene jeg har levd, så jeg tror den kommer i år igjen jeg. Slapp av...

Og når den kommer ser den slik ut...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar