onsdag 28. april 2010

Ueffektiv

Kan noen være så snill å sparke meg? Sånn at jeg kommer meg igang hver morgen. Jeg vil kalle meg heller ueffektiv om dagen. Greit nok sitter jeg på skolen både flere dager i uka og flere timer pr dag, enn det jeg har gjort hittil på vårhalvåret. Men jeg har eksamen 3 Mai. Det er riktignok hjemmeeksamen, men jeg burde (skal?) kunne det jeg skal skrive om på forhånd. Demotivert. Alt for lite stressa.

Når jeg våkner om morgenen, lenge etter alle andre normale folk, sier jeg alltid til meg selv at jeg har god tid. Jeg kan drøye det en halvtime. En time. Og jeg kan spise frokost mens jeg ser såpeserier. To episoder. Og rekker jeg ikke den første bussen, så tar jeg den neste. Hva er i veien med meg egentlig? Jeg tror aldri jeg har følt jeg har så god kontroll, og samtidig vært så lite opptatt av skole. Generasjon Y, remember. Jeg skal i prinsippet ha flink-pike-syndromet, satse på å få toppkarakterer og være livredd for alt som heter prestasjon. Men det er jeg ikke. Og jeg kommer sikkert til å angre neste uke. Enda mer når jeg får tilbakemelding og ser hvor dårlig jeg har gjort det. Eller ikke. Uansett så burde jeg gjøre noe. Nå.

Er det vanlig å miste sin strukturerte holdning, sånn rett før eksamen, og ikke fordi jeg har gitt opp alt håp om å klare det, men fordi jeg tror jeg får det til?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar