torsdag 30. september 2010

What to do!?

Jeg går rundt og gnager på et kjempeproblem. Som egentlig ikke skulle være et problem i det hele tatt, men etter å ha googlet litt så skjønner jeg at det er et heller vanlig problem. Uansett, vi er kanskje mange i samme båt, problemet blir ikke borte av den grunn. Min kjære mor fyller 50. Ja, nettopp. 50 er liksom mer enn bare et rundt tall. Det er det store halvveis-tallet-ish. Det tallet som virkelig er viktig (neida, å bli 20 var vist ikke stort). Og det som er vanskelig er selvfølgelig hva jeg skal gi henne. Nei, ikke helt. Det som er vanskelig er hva vi skal gi henne.

Og med vi, så mener jeg meg selv og mine kjære søsken. De som forøvrig alltid har fått det for seg at sånne ting er det Hilde som ordner. De bare betaler de. Hvis jeg er skikkelig flink får jeg dem kanskje til å signere kortet selv, men opp igjennom er jeg blitt utrolig flink til å kopiere mine søskens signaturer. Naturlig nok. Så nå sitter altså jeg med dette store problemet. Hva gir jeg til en 50 år gammel mor, som ikke virker 50 år enda, og som har alt utenom nye vinduer/dører/panel til diverse gårdshus?

For et år siden tenkte jeg at denne bursdagen skulle bli skikkelig bra, og at siden jeg allerede hadde insett at dagen kom til å komme, et år før den kom, så ville jeg for en gangs skyld være tidlig ute. For en måned siden innså jeg at jeg fortsatt hadde god tid. En idé bruker bare noen sekunder på å dukke opp. Og nå... ja, nå har jeg innsett at jeg har sykt dårlig tid. Som følgelig har resultert i at jeg har innsett at jeg har et stort problem, samtidig som jeg ikke tror tankekapasiteten min kommer til å kjede meg de neste dagene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar