fredag 22. oktober 2010

Hold dere hjemme, sier de

Jeg elsker snø. Jeg elsker at det daler hvite, lådne og myke snufnugg fra himmelen. Jeg elsker at alt blir hvitt, og rent. Jeg elsker at alt blir så stille, lydene pakket inn i snø. Og jeg elsker den rolige atmosfæren rundt snøen. Jeg elsker livligheten med den, på godt og vondt. Og jeg elsker kulden den tar med seg. Oppriktig talt, jeg liker virkelig virkelig snø og vinter og kulde.

Bare ikke i OKTOBER! (Jeg trodde vinteren for noen år tilbake bestemte seg for at vintermånedene heretter skulle være fra slutten av Desember til begynnelsen av Februar jeg...). Skulle kanskje vært litt forsiktig med å ønske med snø helt enda.

Hold dere hjemme, sier nyhetene. Bergen har nær sagt fått forbud om å dra ut på tur med bil, av vår kjære Eli Kari Gjengedal, hvertfall dersom bilen fortsatt er skodd med sommerdekk. Så joda.. vi holder oss hjemme så mye vi kan for tenk. Det er bare en smule vanskelig når man ut. Da snakker jeg ikke om skole, matvarehandel eller sosialt omvær, vi er da såpass overlevelsesdyktige at vi klarer å sulte for oss selv sammen med TV'n et par dager. Neida, jeg snakker om når du må ut for å være på jobb. Oh joy, det er alltid gøy å være på jobb når det er kaos i alt som heter veibaner, grøfter og rundkjøringer. Men likevel skal jo alle ut, for de må komme seg til butikkene og handle. Og klage, forsåvidt.

Men for en gangs skyld gleder jeg med litt til dette, akkurat i dag. For nå har jeg vært sykemeldt i seks uker (!!) på grunn av min kjære opererte fot. Og én ting kan jeg gjøre klart med en gang; jeg klarer meg fint uten skolen, og det er ikke værre enn at vennene mine kan komme hjem til meg for at jeg skal være sosial, men å ikke få vært på min aller høyst elskede jobb, det gir abstinenser det. Så nå er jeg veldig klar for å komme meg tilbake til litt vanlig hverdag igjen.

Så i dag bryter jeg forbudet mot å holde meg hjemme. Jeg går ut! Og forhåpentligvis slipper jeg å sitte tre kvarter på bussen i kø, eller være med på en eller annen krasj, eller dø fordi krykkene mine sklir i slapset.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar